دکتر حسین اسماعیلی | جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین
جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

 

مقدمه

افزایش سن، تغییرات گسترده ای را در چهره و پوست افراد ایجاد می کند. افتادگی پلک، یکی از این تغییرات است که تاثیرات منفی زیادی در اعتماد به نفس افراد داشته و چهره آنها را خسته، ناراحت و حتی خشن جلوه می دهد. اما آیا راه حلی برای رفع افتادگی پلک و صاف شدن مجدد پوست این ناحیه وجود دارد؟ دکتر حسین اسماعیلی، متخصص پوست، مو و زیبایی، یکی از راه حل های کاربردی برای رفع افتادگی پلک را جراحی بلفاروپلاستی پلک می داند. البته جراحی بلفاروپلاستی در بسیاری از کشورها برای درشت تر نشان دادن چشم ها هم انجام می شود.

 

روند جراحی بلفاروپلاستی به این صورت است که پوست پلک طی جراحی، بریده شده و چربی های اضافی این ناحیه برداشته می شود. این جراحی با تاثیری که در افزایش حجم پوست پلک دارد، چین و چروک های نواحی اطراف چشم ها را صاف می کند. در ادامه این مقاله، قصد داریم اطلاعات مختصر و مفیدی را درباره جراحی بلفاروپلاستی پلک در اختیار شما قرار دهیم تا در صورت تمایل به انجام این جراحی، درباره آن اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید.

 

روند و تاثیر جراحی بلفاروپلاستی پلک

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین، به صورت سرپایی انجام شده و بین 2 تا 3 ساعت طول می کشد. این جراحی ممکن است به تشخیص پزشک جراح، طی دو مرحله انجام شود. جراحی بلفاروپلاستی پلک به تشخیص پزشک جراح، با بیهوشی کامل یا بی حسی موضعی انجام می شود. انتخاب یکی از این موارد، با در نظر گرفتن شرایط بیمار انجام می گیرد. پزشک جراح معمولا زمانی گزینه بیهوشی کامل را انتخاب می کند که علاوه بر پلک، ناحیه زیر چشم هم به جراحی بلفاروپلاستی نیاز داشته باشد.

 

با این حال، انجام جراحی بلفاروپلاستی پلک با بی حسی موضعی، به جراح کمک می کند تا عوارض ناشی از جراحی را به حداقل برساند. افتادگی پلک ممکن است در سنین مختلف به وجود بیاید. به همین دلیل، نمی توان سن مشخصی را برای انجام جراحی بلفاروپلاستی پلک پیشنهاد داد. به عقیده دکتر حسین اسماعیلی، متخصص پوست، مو و زیبایی، نتایج جراحی بلفاروپلاستی پلک، بین 10 تا 12 سال در چهره افراد باقی می ماند. پس از گذشت این مدت، احتمال دارد فرد مجددا به جراحی نیاز پیدا کند.

 

 

جراحی بلفاروپلاستی

 

مراقبت های قبل و بعد از جراحی بلفاروپلاستی پلک

به توصیه دکتر حسین اسماعیلی، متخصص پوست، مو و زیبایی، بهتر است قبل از جراحی، پزشک را در مورد تمام داروهایی که مصرف می کنید، مطلع نمایید. علاوه بر این، داروهایی مانند ادویل، وارفارین و ایبوپروفن، احتمال خونریزی حین جراحی بلفاروپلاستی پلک را بیشتر می کنند. پس بهتر است قبل از جراحی از این داروها استفاده نکنید. از سه هفته قبل از روز جراحی، مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی را کنار بگذارید. البته این ها تنها چند نمونه از مراقبت های قبل از جراحی هستند. بهتر است دستورالعمل هایی که پزشک قبل از جراحی در اختیار شما قرار می دهد را به طور کامل رعایت نمایید.

 

بعد از گذشت حدود 15 روز از جراحی، تورم و کبودی پلک ها کمتر می شود. برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی، می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. راه رفتن و دیگر فعالیت های بدنی سبک هم در بهبود زخم تاثیر گذارند. تا دو الی سه روز، حساسیت به آفتاب و تاری دید، کاملا طبیعی است. پس از جراحی بلفاروپلاستی پلک، امکان استفاده از لنزهای تماسی وجود ندارد و باید حتما از عینک آفتابی استفاده کنید.

 

توجه داشته باشید که مهم ترین نکته در مورد جراحی بلفاروپلاستی پلک، انتخاب یک پزشک باتجربه و متبحر است که خیال شما را از بابت نتیجه جراحی مطمئن کند. دکتر حسین اسماعیلی، متخصص پوست، مو و زیبایی، با 22 سال سابقه، کلیه خدمات مربوط به جراحی بلفاروپلاستی پلک را انجام می دهد.

 

نظرات

در حال حاضر نظری ثبت نگردیده

دیدگاهتان را بنویسید

شما میتوانید در این قسمت دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

تماس و مشاوره رایگان : 09360404212

تماس با ما

شما میتوانید در این قسمت با ما در تماس باشید

تلفن:07791001013 - 09360404212 - 09170861374

آدرس: بوشهر - خیابان عاشوری روبروی بانک ملت و هتل یاس طبقه بالای خرازی چشمک مطب دکتر حسین اسماعیلی