دکتر حسین اسماعیلی | فیلر (گونه، چانه، خط خنده، زاویه فک و خط اخم)
فیلر (گونه، چانه، خط خنده، زاویه فک و خط اخم)

فیلر (گونه، چانه، خط خنده، زاویه فک و خط اخم)

فیلر (گونه، چانه، خط خنده، زاویه فک و خط اخم)

مقدمه

فیلر که با نام پرکننده پوستی هم شناخته می شود، ماده ای است که با استفاده از آن، چین و چروک های پوست را از بین برده و بافت آسیب دیده آن را ترمیم می کنند. کارکرد دیگر این ماده، پر کردن فرورفتگی ها و افزایش حجم قسمت های مختلف صورت و بدن است. تزریق به طور موضعی در قسمت زیرین پوست انجام می شود. ماده ای که در این روش به قسمت های مختلف تزریق می شود، معمولا یا به شکل آماده قابل دسترسی است و یا از چربی های بدن فرد متقاضی تهیه می شود.

به عقیده دکتر حسین اسماعیلی، متخصص پوست، مو و زیبایی، ماده ای که با چربی بدن شخص آماده می شود، در مقایسه با دیگر مواد، ماندگاری بیشتری داشته و در فرد ایجاد حساسیت نمی کند. البته تمامی این موارد، با تبحر و مهارت پزشک امکان پذیر خواهد بود.

 

کاربرد و فواید فیلر

فیلر ها در قسمت های مختلف صورت از قبیل لب، گونه، چانه، خط فک، زیر چشم و خطوط خنده و اخم تزریق می شوند. چهار مورد از کاربردها و مزایای استفاده از فیلر، شامل موارد زیر می شوند:

- از بین بردن چین و چروک ها، خطوط اخم، خنده و خطوط پیشانی با پوشش دادن و پر کردن قسمت های مذکور.

- هم سطح و صاف کردن آثار به جا مانده از آتروفیک یا فرورفتگی های سطح پوست.

- قرینه کردن قسمت های مختلف چهره از قبیل گونه ها، لبها یا شقیقه ها و به وجود آوردن قرینگی و تعادل بین اجزای صورت.

- افزایش حجم و خوش فرم کردن قسمت های مختلف چهره و بدن که به دلایل مختلف از قبیل کم شدن وزن، بالا رفتن سن یا سبک زندگی، کم حجم شده اند یا به دلایل ژنتیکی از ابتدا به همین صورت بوده اند.

 

انواع فیلر بر اساس میزان ماندگاری

به طور کلی فیلرها را می توان با در نظر گرفتن میزان ماندگاری آنها، به سه دسته تقسیم بندی کرد:

- فیلر دائمی: ماده این فیلر، توسط بدن قابل تجزیه نیست و به صورت دائمی در بافت ناحیه تزریق، باقی خواهد ماند. از انواع ژل دائمی، می توان به پلی اکریل آمیدها اشاره کرد. تزریق چربی گرفته شده از بدن فرد متقاضی هم علاوه بر اینکه عارضه ای ندارد، ماندگاری بیشتری خواهد داشت. البته میزان ماندگاری آن، به تبحر و مهارت پزشک بستگی دارد.

- فیلر نیمه دائمی: کلسیم هیدروکسیل، پلی کاپرولاکتون و پلی ال لاکتیک از جمله ژل های نیمه دائمی هستند که ماندگاری آنها 2 تا 4 سال خواهد بود. تزریق این ژل ها به مهارت و تخصص زیادی نیاز دارد و باید به وسیله پزشک متخصص انجام شود.

- فیلر موقتی: انواع مختلفی از ژل در این دسته قرار می گیرند. پایه این ژل ها، هیالورونیک اسید می باشد. این ماده در بین انواع مواد، کاربرد بیشتر و عارضه کمتری دارد. از مهم ترین ویژگی های این فیلر، می توان به بهبود حجم بافت پوست، پر کردن مناطق فرو رفته و تحریک کلاژن پوست اشاره کرد.

 

 

از بین بردن چین و چروک

 

مزایا و معایب تزریق فیلر

تزریق فیلر از بهترین و کم عارضه ترین روش های درمانی به شمار می رود که در مقایسه با بسیاری از روش ها، کمتر تهاجمی است. در نتیجه تزریق، هیچ جای زخم یا بخیه ای باقی نمی ماند. دوره نقاهت کوتاه است و پس از تزریق، نیازی به استراحت نخواهد بود.

عوارض تزریق فیلر که شامل ورم، احساس سوزش و یا قرمزی است، موضعی و موقتی بوده و پس از گذشت چند روز به طور کامل از بین می روند. البته چنانچه تزریق توسط پزشک جراح انجام نشود، ممکن است عوارضی مانند عفونت، صدمه دیدن بافت یا رگ های خونی، خون مردگی یا بیرون آمدن ژل از محل تزریق را به همراه داشته باشد.

نظرات

در حال حاضر نظری ثبت نگردیده

دیدگاهتان را بنویسید

شما میتوانید در این قسمت دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

تماس و مشاوره رایگان : 09360404212

تماس با ما

شما میتوانید در این قسمت با ما در تماس باشید

تلفن:07791001013 - 09360404212 - 09170861374

آدرس: بوشهر - خیابان عاشوری روبروی بانک ملت و هتل یاس طبقه بالای خرازی چشمک مطب دکتر حسین اسماعیلی